• ساعت : ۲۰:۴۵
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ 
در دانشکده نفت اهواز؛
دومین دوره رویداد رقابتی مهندسی نفت شهید تندگویان (TPEC) در حوزه میدان نفتی دیجیتال برگزار گردید
میدان نفتی دیجیتال (DOF) با استفاده از ترکیبی از فناوری‌های نوظهور به اپراتورها کمک می­‌کند تا در کمترین زمان با جمع‌­آوری، تجزیه و تحلیل داده‌­ها نسبت به وقایع یک میدان واکنش صحیح و بهینه را انجام دهند.

میدان نفتی دیجیتال (DOF) با استفاده از ترکیبی از فناوری‌های نوظهور مانند هوش ‌مصنوعی (AI)، اینترنت اشیا (IOT)، واقعیت افزوده، اتصال تلفن همراه و فضای ابری، به اپراتورها کمک می­‌کند تا در کمترین زمان با جمع‌­آوری، تجزیه و تحلیل داده‌­ها نسبت به وقایع یک میدان واکنش صحیح و بهینه را انجام داده و تصمیم درست را اتخاذ نمایند. میدان نفتی دیجیتال موج بعدی تحول دیجیتال در صنعت نفت و گاز می‌باشد که در مواجهه با رقابت شدید جهانی در این موج، سرمایه گذاری‌های زیادی در میدان نفتی دیجیتال توسط شرکت‌های بزرگ در دنیا انجام شده است. در همین راستا، دومین دوره رویداد رقابتی مهندسی نفت شهید تندگویان (TPEC در حوزه میدان نفتی دیجیتال با همکاری مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت، دانشگاه صنعت نفت و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب روز سه­‌شنبه مورخ 1403/02/25 در دانشکده نفت اهواز برگزار گردید. در دومین دوره رویداد TPEC علاوه بر حضور روسای و مسئولین پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت و دانشگاه صنعت نفت، مدیران و کارشناسان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت­‌های دولتی از جمله شرکت نفت و گاز اروندان، شرکت نفت و گاز پارس، شرکت‌­­های خصوصی­ از جمله شرکت خدمات مهندسی چاه‌­پیمایی مهران، شرکت­ خدمات میادین فنی آسماری و شرکت پادیاب تجهیز از این رویداد حمایت مالی و معنوی داشتند.

در رویداد مذکور پس از احصای محورها، این محورها از طریق سایت رویداد در تاریخ 1402/12/01 اطلاع­‌رسانی عمومی شد که در فرصت قریب به دو ماه که در اختیار پژوهشگران قرار گرفت، در مجموع 131 طرح به دبیرخانه رویداد ارسال شد که پس از داوری اولیه، 52 طرح جهت ارائه حضوری به دانشکده نفت اهواز دعوت شدند. محورهای رویداد میدان نفتی دیجیتال به شرح زیر اعلام شد که طرح­‌های برتر محورهای اول و دوم با حمایت بنیاد ملی نخبگان حائز امتیاز نخبگانی شهید بابایی خواهند شد.

1. ميادين نفتي و گازي ديجيتال (غربالگري ميادين جهت انتخاب ميدان مناسب براي ديجيتال كردن/ امكان سنجي فني-اقتصادي ديجيتال كردن ميدان/ ارائه متدلوژي و نقشه راه ديجيتال كردن ميادين/ ...)

2. فناوري چاه­‌هاي هوشمند با تمركز بر تكميل چاه هوشمند

3. مديريت يكپارچه دارايي‌­هاي هيدروكربني با رويكرد استفاده از روش­‌هاي هوشمند

4. كاربردهاي انواع هوش مصنوعي/ اينترنت اشيا در بخش بالادستي صنعت نفت

خوشبختانه طرح­‌های دریافتی، توزیع جغرافیایی در سطح ملی داشته و دامنه گسترده­ای از پژوهشگران شامل دانشجویان، فارغ­‌التحصیلان، اساتید دانشگاه­‌های مختلف کشور، هسته‌­های نوآور، شرکت­‌های نوپا و همچنین شرکت‌­های دانش‌­بنیان را در برگرفت. مرحله حضوری ارائه طرح‌­ها از ساعت 9 صبح الی ساعت 17 عصر روز سه‌­شنبه 1403/02/25 برگزار شد که در هر طرح، مجموعه‌­ای از داوران صنعتی و دانشگاهی به ارزیابی طرح‌­ها پرداختند. در اختتامیه این رویداد، از طرح‌­های برتر تقدیر شد. یادآور می‌­شود رتبه‌­بندی نهایی و اهدای جوایز طرح‌­های برگزیده در مراسمی که در تهران از جانب مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌­گردد، اعلام خواهد شد.   

گزارش رویداد dof_001.jpg

گزارش رویداد dof_002.jpg

 

news_030227 (1).jpg

news_030227 (2).jpg

news_030227 (3).jpg

news_030227 (4).jpg

news_030227 (5).jpg

news_030227 (6).jpg

news_030227 (7).jpg

news_030227 (8).jpg

news_030227 (9).jpg

news_030227 (10).jpg

news_030227 (11).jpg

منبع خبر
مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشکده نفت اهواز
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0