مراحل دریافت گواهینامه موقت و دانشنامه

 
لازم است کلیه دانش‌آموختگاني كه به سيستم گلستان دسترسي دارند جهت ثبت درخواست مدارک تحصیلی فوق،به سامانه آموزشی دانشگاه مراجعه و پس از ورود به سیستم در منوی پیشخوان خدمت درخواست خود را ثبت و پیگیری نمایند. ساير دانش‌آموختگاني كه كه به سامانه مربوطه دسترسي ندارند مي‌توانند با تكميل فرم پيوست نسبت به دريافت شناسه كاربري و گذرواژه خود اقدام لازم را بعمل آورند.
ايميل جهت ارسال فرم تقاضاي نام كاربري و گذرواژه: edu.golestan@put.ac.ir
آدرس سامانه آموزشي دانشگاه: http://edu.put.ac.ir 

اين واحد از پذيرش هر گونه مراجعه حضوري معذور مي‌باشد.

 

گواهینامه موقت برای متقاضیانی که تعهد آموزش رایگان آن‌ها به قوت خود باقی باشد، قابلیت ترجمه ندارد و برای داخل کشور قابل استفاده می‌باشد.

مدت زمان لازم برای آماده‌سازی گواهینامه موقت بعد از وصول نامه امور دانشجویی، حداکثر 10 الی 15 روز می‌باشد.

 1. ثبت درخواست جدید در قسمت پیشخوان سامانه گلستان

** فارغ‌التحصیلانی که نام کاربری و پسورد خود را فراموش نموده‌اند از لینک زیر نسبت به درخواست پسورد اقدام نمایند:

"ثبت درخواست در سامانه گلستان"

2. براي آقایان تصویر مدرکی دال بر وضعیت نظام وظیفه مطابق با قوانین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری الزامی است. (شرایط وضعیت وظیفه عمومی- ماده 20)

3. آپلود فایل عکس 4*3 با زمینه روشن (سفید) با حداکثر حجم 250 کیلوبایت-با فرمت JPG- به‌صورت تمام‌رخ و پرسنلی (به‌صورت سلفی و با موبایل نباشد)

4. اسکن تصاویر به‌صورت رنگی و از اصل مدارک الزامی بوده و تصویر کپی مدارک قابل قبول نمی‌باشد.

**اسکن کلیه صفحات شناسنامه و پشت و روی کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت**

5. در قسمت پیشخوان با انتخاب (ارسال مدارک تحصیلی- درخواست جدید- نوع درخواست: دریافت پستی- گواهینامه موقت پایان تحصیلات/ تکمیل اطلاعات درخواستی و سپس آپلود مدارک لازم و انتخاب گزینه تائید و ارسال) نسبت به درخواست خود اقدام نمائید.

6. تكميل فرم حوزه معاونت دانشجويي دانشگاه صنعت نفت براي كليه فارغ‌التحصيلان الزامي مي‌باشد. (دريافت فرم و مدارك امور دانشجويي) سپس براي ارجاع اين نامه به آموزش كل، فرد متقاضي با پيگيري از حوزه معاونت دانشجويي با تماس با شماره تلفن 53152040 اقدام نمايد.

7. اخذ تسويه‌حساب برای كليه فارغ‌التحصيلان (به استثناء فارغ‌التحصيلان طرح Dual Degree ) از حوزه معاونت دانشجويی دانشگاه صنعت نفت الزامی مي‌باشد.

* لازم به ذکر است که بعد از وصول نامه مذکور کارشناس آموزش قادر به دسترسی و صدور گواهینامه موقت پایان تحصیلات می‌باشند.

*روزهاي كاري آموزش كل از شنبه تا چهارشنبه و ساعات پاسخگويي تلفني آموزش كل از ساعت 10 الي 12 مي‌باشد.

اخذ دانشنامه و گواهينامه موقت تنها به صورت وكالتي از طريق نمايندگي مراسلات داخلي و بين‌المللي (آرامكس، كاراپست، دي تي اس و همابران و ...) صورت مي‌پذيرد.

نحوه دادن وكالتنامه محضري به نماينده پست (آقاي شوقي الياسي):

 نام و نام‌خانوادگي و شماره دانشجويي خود را (با قيد مقطع و دانشكده محل تحصيل) به شماره موبايل زير در واتس آپ ارسال نماييد.

09126228428

نماينده پست مدارك لازم را جهت تنظيم وكالتنامه محضري براي شما ارسال مي نمايد.

پل ارتباطي شما با دانشگاه جهت اخذ مدارك تحصيلي نماينده پست خواهد بود. بعد از اخذ تائيديه از كارشناس فارغ‌التحصيلان به نماينده پست اطلاع دهيد كه مدرك آماده مي‌باشد.

اين واحد از پذيرش هر گونه مراجعه حضوري معذور مي‌باشد.

مدارك لازم جهت دريافت اصل دانشنامه و ريز نمرات

1- تكميل فرم تقاضای دريافت دانشنامه يا گواهينامه (دریافت فرم D1 )

2- كپی برابر اصل شده پشت و روی كارت پايان خدمت يا معافيت سربازی (برای آقايان)

3- دو قطعه عكس 4*3 تمام رخ

4- كپي از تمام صفحات شناسنامه و كارت ملی

5- ارائه فيش بانكی به مبلغ 50/000 ريال واريز شده به شماره شبا060600400101103473136001  نزد بانك قرض‌الحسنه مهر ايران به نام بازيافتی دانشگاه صنعت نفت

6- تحويل اصل گواهينامه موقت يا گواهينامه پايان تحصيلات (در صورتی كه قبلاً صادر شده باشد)

7- اصل گواهی انجام كار از هر بخش دولتی و يا خصوصی كه در آن تاريخ شروع به كار و خاتمه آن و يا لغايت تاكنون ذكر شده باشد.

تبصره1 : بر اساس بخشنامه 306199/3/41 مورخ 04/12/1393 وزارت علوم، تحقيقات و فناوری(سازمان امور دانشجويان) لغو تعهد متقاضيان داراي سوابق كار صرفاً با بررسی سوابق بيمه‌ای قابل انجام بوده و لغو تعهد با سوابق كاری فاقد سوابق بيمه‌ای ممنوع می باشد.

ـ شاغلين در ادارات و سازمان‌های دولتی (مستخدمين رسمی، پيمانی، قراردادی دولت) لازم است نسبت به ارائه آخرين حكم كارگزينی جهت لغو تعهد آموزش رايگان اقدام نمايند.

ـ شاغلين در بخش خصوصی و غير دولتی نيز ليست بيمه‌ای تائيد شده خود را از تامين اجتماعی دريافت و ارائه نمايند.

تبصره 2: اصل گواهی انجام كار برای متقاضيان استخدامی در وزارت نفت، می بايست شامل موارد ذيل باشد:

· هرگونه وقفه خدمتی در گواهی قيد شده باشد و در صورت عدم وجود وقفه خدمتی جمله "ضمناً سابقه وقفه خدمتی نداشته است" در گواهی عنوان شده باشد.

· گواهی بايستی حتماً شامل شماره پرسنلی شركتی باشد.

تبصره 3:گواهی آن دسته از دانشجويانی كه به صورت همزمان با تحصيل رایگان (دوره روزانه) دارای سابقه اشتغال بكار می باشند، مورد پذيرش نمی باشد.

 تبصره 4:  تعهد خدمت دانش آموختگان با ارائه گواهی عدم كاريابی قابل قبول از اداره كل كار و امور اجتماعی استان، توسط دانشگاه با رعايت مواد زير پذيرفته می شود:

·  دانش آموختگان از تاريخ دانش آموختگی تنها شش ماه فرصت دارند در دفاتر كاريابی تقاضای كار نمايند.

· ثبت نام در دفاتر كاريابی و دريافت گواهی عدم كاريابی تنها با حضور شخص دانش آموخته  با در دست داشتن گواهينامه موقت پايان تحصيلات بالاترين مقطع تحصيلي امكان پذير است.

· اين فرصت برای آقايان در صورتی كه كارت نظام وظيفه بعد از فراغت از تحصيل صادر شده باشد، بعد از تاريخ صدور كارت قابل محاسبه می باشد.

· فرصت مذكور برای دانش آموختگان در صورتی كه بلافاصله در مقطع تحصيلی بالاتر در دوره روزانه پذيرفته شوند بعد از فراغت از تحصيل در مقطع بالاتر محاسبه می گردد.

· گذشت يكسال از تاريخ فراغت از تحصيل برای كليه دانش آموختگان دارای گواهی عدم كاريابی از ادارات كل كار و امور اجتماعی مراكز استان الزامی می باشد.

توجه: ثبت نام و تشكيل پرونده در اداره كار و امور اجتماعی، الزاماً بايستی پس از تاريخ فراغت از تحصيل انجام پذيرد.

تبصره 5:اخذ تسويه‌حساب برای كليه فارغ‌التحصيلان (به استثناء فارغ‌التحصيلان طرح (Dual Degree ازحوزه معاونت دانشجويی دانشگاه صنعت نفت الزامی می باشد.

(فرم و مدارك مربوط به امور دانشجويی

8-  تصوير دانشنامه مقطع يا مقاطع تحصيلی قبلی و نيز فرم نحوه آزاد سازی دانشنامه 

توضيح: فرم آزادسازی دانشنامه به همراه دانشنامه از طرف دانشگاه محل تحصيل مقطع قبلی صادر می گردد.

ضمنا ً پرداخت بدهی آموزش رايگان پس از ثبت‌نام و تكميل اطلاعات در سامانه لغو تعهد آموزش رايگان وزارت علوم، تحقيقات و فناوری، از جانب فارغ‌التحصيل الزامي می باشد. بعد از مشاهده تائيد نهايی اطلاعات و مدارك، مبلغ آموزش رايگان از طريق سيستم مذكور پرداخت گردد و پس از آن به منظور هماهنگی جهت دريافت اصل مدارك تحصيلی با دانشگاه تماس بگيريد.

تبصره: افرادی كه می بايست در اين سامانه ثبت‌نام كنند:
1-افرادی كه تعهد آموزش رايگان آن‌ها با گواهی عدم كاريابی لغو می گردد.
2- افرادی كه دارای شغل و سوابق بيمه نمی باشند.
3-افرادی كه دارای سابقه كار بوده و بخشی از تعهد آموزش رايگان آن‌ها را پوشش می دهد.
4-افرادی كه دارای سابقه كار بوده و تعهدات آن‌ها با اشتغال به كار به طور كامل پوشش داده می شود.

 

9- گزارش ثبت پایان‌نامه و همانندجویی در سامانه ایرانداک برای دانشجویان ورودی سال 1394 به بعد

اخذ دانشنامه و گواهينامه موقت تنها به صورت وكالتي از طريق نمايندگي مراسلات داخلي و بين‌المللي (آرامكس، كاراپست، دي تي اس و همابران و ...) صورت مي‌پذيرد.

نحوه تنظيم وكالتنامه محضري به نماينده پست (آقاي شوقي الياسي):

 نام و نام‌خانوادگي و شماره دانشجويي خود را (با قيد مقطع و دانشكده محل تحصيل) به شماره موبايل زير در واتس آپ ارسال نماييد.

09126228428

نماينده پست مدارك لازم را جهت تنظيم وكالتنامه محضري براي شما ارسال مي نمايد.

پل ارتباطي شما با دانشگاه جهت اخذ مدارك تحصيلي نماينده پست خواهد بود. بعد از اخذ تائيديه از كارشناس فارغ‌التحصيلان به نماينده پست اطلاع دهيد كه مدرك آماده مي‌باشد.

 

بخشنامه جامع ايفای تعهد آموزش رايگان مورخ 96/11/02

* لطفاً جهت ارسال مدارك فقط از طريق پست پيشتاز به آدرس: استان خوزستان، شهرستان آبادان، بوارده شمالی، ستاد دانشگاه صنعت نفت، واحد تحصيلات تكميلی دانشگاه، كدپستی 14317-63187 اقدام نمائيد.

 ** خواهشمند است قبل از هرگونه مراجعه حضوری جهت تحويل مدارك با كارشناس مربوطه هماهنگي لازم به عمل آوريد.

*** زمان تقريبی لازم براي آماده سازی مدارك يك ماه می باشد .

**** روزهای كاری آموزش كل از شنبه تا چهارشنبه و ساعات پاسخگويی تلفني آموزش كل از ساعت 10 الي 12 می باشد.

 

 توجه : ارسال كليه مدارك مندرج در سايت دانشگاه از طريق پست و ثبت‌نام در سامانه وزارت علوم براي همه فارغ‌التحصيلان به صورت همزمان الزامي مي‌باشدكار داراي دو مرحله بوده:

1- بررسي مدارك ارسالي و بررسي سامانه توسط كارشناس دانشگاه

2-  بررسي و تائيد نهايي فرآيند در سامانه توسط وزارت علوم، تحقيقات و فناوري



6.0.19.0
گروه دورانV6.0.19.0