• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۴/۰۸/۲۴ 
كتاب "شیمی فرآیندهای پتروشیمی" توسط عضو هیات علمی دانشگاه صنعت نفت ترجمه شد
كتاب شيمي فرآيندهاي پتروشيمي تاليف Sami Matar & Lewis F. Hatch توسط آقاي دكتر مسعود آقاجاني عضو هيات علمي دانشگاه صنعت نفت ترجمه شد.
در چكيده اين كتاب آمده است: صنعت پتروشیمی حوزه وسیعی است که بسیاری از مواد شیمیایی و پلیمرهای تجاری را شامل می‌شود. مواد شیمیایی، عموماً، ترکیب‌ها و پلیمرهایی هستند که به صورت مستقیم يا غير مستقيم از نفت مشتق شده و در بازار مواد شیمیایی استفاده می‌شوند.
در این کتاب، هدف معرفی یک دیدگاه ساده برای موضوع شیمی و فناوری بسیاری از فرآیندهای نفتی و پتروشیمی است. همچنین، مکانیزم‌های بسیاری از واکنش‎‌ها به همراه پارامترهای عملیاتی آنها که به طور مستقیم بر بازده و ترکیب درصد محصول تاثیر دارد، ارائه می‌شود.
برای سهولت و استفاده بهتر خوانندگان، فرآیندها به همراه جریان‌های واکنش‌دهنده‌ها و محصول‌ها با طرح‌های جریان ساده شده ارائه شده است و سعی شده است که شیمی واکنش، فناوری فرآیندها، پلیمرها و کاتالیست به زبان ساده بیان شوند.
کتاب حاضر می‌تواند جهت مطالعه پیوسته موضوع یا به عنوان مرجعی جهت حل مسایل روزمره برای دانشجویان رشته‌های مهندسی شیمی، مهندسی پلیمر و مهندسی نفت استفاده گردد.



منبع خبر
روابط عمومي دانشگاه
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0