• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۳/۱۱/۱۶ 
امضا قرارداد واگذاری مطالعه فناورانه ٦ میدان نفتی با ٦ مركز علمی
قرارداد واگذاری مطالعات فناورانه میدان‌های نفتی اهواز، کرنج، کوپال، منصوری، گچساران و بی بی حکیمه با ٦ مرکز علمی و تحقیقاتی کشور امضا شد.

عصر ديروز (چهارشنبه، ١٥ بهمن) مراسم امضای قرارداد واگذاری مطالعات فناورانه میدان‌های نفتی منتخب به مراکز علمی و تحقیقاتی کشور با حضور رکن‌الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت به عنوان کارفرما، بیژن عالی‌پور، مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان مجری میادین واگذار شده و ٦ دانشگاه و پژوهشگاه انتخاب شده برگزار شد.
بر اساس این گزارش قرارداد واگذاری مطالعات فناورانه میدان نفتی "اهواز" با "پژوهشگاه صنعت نفت" امضا شد و به ترتیب مسئولیت مطالعات فناورانه میدان نفتی "گچساران" به "دانشگاه صنعت نفت"، میدان نفتی "کرنج" به "دانشگاه آزاد اسلامی"، میدان نفتی "کوپال" به "دانشگاه صنعتی شریف"، میدان نفتی "منصوری" به "دانشگاه شیراز"، و میدان نفتی "بی‌بی حکیمه" به "پژوهشگاه ازدیاد برداشت" سپرده شده است.
بنا بر اعلام محمدعلی عمادی، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران، قرارداد شش میدان از مجموعه میدان‌های تحت اختیار شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با شش دانشگاه منعقد شد و روز شنبه نیز قرارداد سه میدان دیگر با سه مرکز علمی و تحقیقاتی امضا می‌شود.

وی با تاکید بر این که مدت اجرای این قرارداد ١٠ سال است و هر مجموعه علمی و تحقیقاتی متناسب با توانمندی و عملکرد خود ارزیابی می‌شود، افزود: سپردن میدان‌های جدید به مراکز علمی و تحقیقاتی و میزان پرداخت‌های مالی متناسب با عملکرد این مجموعه‌ها خواهد بود؛ ضمن آن که همکاری با شریک خارجی در این روند الزامی است که بر آن تاکید کرده‌ایم.

رکن‌الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران که در این جلسه حضور داشت، امضای این قراردادها را یکی از قدم‌های دیرهنگام در صنعت نفت برشمرد که می‌تواند پایه ریز قدم‌های بلندتری در صنعت نفت باشد.

لينك خبر در خبرگزاري شانا






منبع خبر
روابط عمومي دانشگاه
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0