• time : 16:00
  • Date : Sat Oct 12, 2024
سفر رئیس دانشگاه صنعتی جنوب عراق به دانشگاه صنعت نفت
دکتر عدنان عبدالله العتیق، رئیس دانشگاه صنعتی جنوب عراق و هیئت همراه، روز شنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۳، به منظور توسعه تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه صنعت نفت در این دانشگاه حاضر شدند.

سفر رئیس دانشگاه صنعتی جنوب عراق به دانشگاه صنعت نفت و شروع روند اجرایی تفاهم‌نامه‌ی پیشین

دکتر عدنان عبدالله العتیق، رئیس دانشگاه صنعتی جنوب عراق و هیئت همراه، روز شنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۳، به منظور توسعه تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه صنعت نفت در این دانشگاه حاضر شدند، از بخش‌های مختلف این دانشگاه بازدید و در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه شرکت کردند که در آن، فرآیندهای اجرایی‌سازی تفاهم‌نامه پیشین مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.
در بدو ورود، دکتر العتیق بر مزار شهدای گمنام دانشگاه صنعت نفت حاضر شده و با قرائت فاتحه‌ای، یاد و خاطره شهیدان ۸ سال دفاع مقدس را گرامی داشتند. سپس، او و همراهانش‌ از امکانات دانشگاه‌، آزمایشگاه‌های قدیمی و مرکز تحقیقات دانشکده نفت آبادان، امکانات رفاهی مانند خوابگاه‌ها، سوله ورزشی و استخر ورزشی دیدن کردند.
هم‌چنین دکتر عبدالله العتیق در یکی از کلاس‌ها حاضر و به ایراد سخنرانی برای دانشجویان پرداختند. ایشان ضمن ابراز خرسندی از حضور در این دانشگاه، برای همکاری‌های علمی و آموزشی در میان دو دانشگاه ابراز تمایل کردند و گفتند: «ما آماده‌ایم تا دانشجویان خود را برای ادامه تحصیل به ایران بفرستیم و از دانشجویان ایرانی نیز دعوت می‌کنیم تا برای ادامه تحصیل در عراق سفر کنند. این تبادلات علمی و فرهنگی می‌تواند به تقویت پیوندهای دینی و فرهنگی میان دو کشور کمک کند."

پس از این بازدید، جلسه‌ی مشترک مدیران دانشگاه صنعتی جنوب عراق و هیئت رئیسه دانشگاه صنعت نفت در سالن کنفرانس دانشکده نفت آبادان برگزار شد. در این جلسه ابتدا دکتر محمد چهارردولی، رئیس دانشگاه نفت، به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نزدیکی و ارتباط هرچه مستحکم‌تر کشورهای محور مقاومت اشاره کرده و افزودند: "پیشرفت‌های علمی می‌توانند به جهان اسلام کمک کنند و با همکاری و تعامل بیشتر ارتباط نزدیک برقرار کنند. این نکته میتواند به هم افزایی قدرت در محور مقاومت منجرب شود." 
در این جلسه، توافقات مهمی به تصویب رسید که شامل موارد زیر است:

۱- تبادل دانشجو: مقرر گردید فرایند بررسی مدارک و پذیرش تعداد معینی از دانشجویان عراقی برای تحصیل در دانشگاه صنعت نفت آغاز شود.

۲- تبادل اساتید: پیرو تفاهم صورت گرفته لیستی از اساتید دانشگاه صنعت نفت که به تدریس در دانشگاه صنعتی جنوب عراق خواهند پرداخت به زودی به این دانشگاه ارسال خواهد شد.

۳- فعالیت‌های پژوهشی مشترک: فعالیت‌های مشترک برای هدایت و راهنمایی پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد به‌طور جدی آغاز خواهد شد.

۴- کنفرانس‌های علمی مشترک: مقرر گردید تا پایان سال جاری، یک کنفرانس علمی مشترک با همکاری دو دانشگاه برگزار شود.

۶- تشکیل کارگروه‌های تخصصی: کارگروه‌های تخصصی برای پیگیری دقیق‌تر توافقات و اجرای آن‌ها تشکیل گردید. 

در پایان تابلوفرش تمبر رسمی هشتاد و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه صنعت نفت به عنوان یادگاری از طرف رئیس دانشگاه صنعت نفت به آقای دکتر عبدالله العتیق، رئیس دانشگاه صنعتی جنوب عراق اهدا شد.

news_030721 (4).jpg

news_030721 (10).jpg

news_030721 (9).jpg

news_030721 (11).jpg

news_030721 (8).jpg

news_030721 (3).jpg

news_030721 (7).jpg

news_030721 (6).jpg

news_030721 (5).jpg

news_030721 (1).jpg

news_030721 (2).jpg

 

news source
روابط عمومی دانشگاه
Average :  0 |  Submitted :  0

Tags

    6.1.8.0
    V6.1.8.0