• time : 17:22
  • Date : Thu Sep 26, 2024
با حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران؛
آئین آغاز سال تحصیلی 1403-1404 و همچنین مراسم نكوداشت سالروز شكست حصر آبادان برگزار گردید.
آئین آغاز سال تحصیلی 1403-1404 و همچنین مراسم نکوداشت سالروز شکست حصر آبادان با حضور آقای دکتر بورد معاون محترم وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برگزار گردید.

 

آئین آغاز سال تحصیلی 1403-1404 و همچنین مراسم نکوداشت سالروز شکست حصر آبادان رو پنج شنبه مورخ 1403/07/05 در سال آمفی تئاتر دانشکده شهید تندگویان آبادان و با حضور آقای دکتر بورد معاون محترم وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مدیران عامل شرکت‌های نفتی و دیگر مسئولین کشوری، استانی، شهری، دانشجویان و کارکنان دانشگاه برگزار گردید.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز گردید.

در ابتدای این مراسم آقای دکتر طاهری رئیس محترم دانشکده نفت آبادان عرض سلام و خیر مقدم به حضار، آغاز سال تحصیلی جدید را به دانشجویان و اساتید دانشگاه تبریک گفته و سالروز شکست حصر آبادان را گرامی داشتند. ایشان تاکید معاون اول ریاست جمهور دولت چهاردهم در خصوص تقویت و ارتقاء جایگاه دانشگاه صنعت نفت به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی وزارت نفت در روز معارفه وزیر نفت و نیز حضور معاون محترم وزیر نفت در نخستین ماه انتصاب خود را دو نشانه امید بخش برای این دانشگاه دانستند.

سپس حجت‌الاسلام و المسلمین بهروزنژاد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعت نفت هفته دفاع مقدس، سالروز شکست حصر آبادان و همچنین آغاز سال تحصیلی را به حضار در مراسم تبریک گفتند. ایشان با اشاره به بخشی از سخنان رهبری در خصوص نفوذ دشمن بخصوص در دانشگاه‌ها گفتند: یکی از مصادیق نفوذ، ناامیدی میان دانشجوهاست و ما نباید اجازه بدهیم این حس در دانشجویان ایجاد شود.

در ادامه این مراسم سردار خادم سیدالشهدا فرمانده محترم قرارگاه کربلای جنوب کشور با گرامی داشتن این ایام و همچنین تشکر از برگزارکنندگان این مراسم، به رشادت‌های و مقاومت‌های جوانان در زمان جنگ تحمیلی و دفاع از حرم پرداخته و نقش ایمان و اراده در دوران دفاع مقدس را یادآور شدند که اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک این سرزمین به دست دشمن بیافتد.

سپس آقای دکتر چهاردولی رئیس دانشگاه صنعت نفت به سخنرانی پرداخته و ضمن خیرمقدم به آقای دکتر بورد و دیگر مسئولین و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان کشور و همچنین نکوداشت سالروز شکست حصر آبادان، سال تحصیلی جدید را هشتاد و ششمین سالروز آموزش در دانشگاه صنعت نفت به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه تخصصی خاورمیانه، دومین دانشگاه کشور و دومین موسسه آموزشی نفتی دنیا دانستند. ایشان با اشاره به سخنان رهبری در مورد علم و آموزش و همچنین ماموریت محور شدن دانشگاه‌ها گفتند: دانشگاه صنعت نفت در پرورش و علم آموزی بسیار خوب عمل کرده و در دوران تحریم و به کمک همین دانشجویان توانستیم حصر موجود در صنعت را بشکنیم و نیز این دانشگاه از اساس و بنیان ماموریت‌محور بوده است و ما باید بتوانیم دانشگاه را به جایگاه خود برگردانیم. رئیس دانشگاه در ادامه سخنانشان به فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه در خصوص تبادل علمی و دانشجویی اشاره داشتند. دکتر چهاردولی در پایان، با بیان سخن رهبری در جلسه با پیسکسوتان و فعالان دفاع مقدس که فرمودند:" با اطمینان می گویم مثل دفاع مقدس، جوانان می توانند همه مشکلات کشور را حل کنند"، گفتند: به لطف خداوند و کمک عزیزان بتوانیم ماموریت‌های خود را که همان فتح خرمشهرهای پی درپی است را به نحو احسن انجام دهیم و شاهد رشد و شکوه ایران عزیز باشیم.

سپس حیدر خاوری دانشجوی دانشکده نفت آبادان به نمایندگی از دانشجویان این دانشکده، بیانیه‌ای را قرائت کرد که در آن به شش خواسته‌ی اصلی دانشجویان اشاره شده بود: تعیین ماموریت دانشگاه- رفع تعلیق گروه الف- اولویت دادن به بورس صنعت و مشاغل- تقویت ارتباط با صنعت نفت- جذب هیئت علمی نخبه- افزایش بودجه دانشگاه

در ادامه نیز آقای دکتر بورد معاون محترم وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ضمن گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان، گفتند آغاز سال تحصیلی جدید همواره با شوق نشاط همراه است و امیدوارم این نشاط همیشگی باشد.

دکتر بورد نسبت به مطالبات دانشجویی نظر مثبت نشان دادند و قول برگزاری جلسات به صورت 3 ماه یکبار با نمایندگان دانشجویی در خصوص پیگیری مطالبات را دادند و از نگاه ویژه و علاقمندی خود به این دانشگاه گفتند و بیان داشتند همیشه و در هر جایگاهی از حق دانشگاه صنعت نفت دفاع کرده و به شدت پیگیر موضوع بورسیه دانشجویان این دانشگاه خواهم بود.

 ایشان اظهار داشتند به اعتتقاد بنده این دانشگاه واقعا سازنده بوده و فارغ‌التحصیلان آن در تمامی دانشگاه‌های دنیا حضور دارند و ما به پشتوانه وجود همین دانشگاه از نظر توان علمی و اجرایی در منطقه پبیشتازیم و هر جا رشد و پایداری در صنعت نفت بوده نقش دانشگاه و فارغ التحصیلان آن مشخص و برجسته بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اظهار داشتند که وزارت نفت امکانات سخت افزاری لازم را در اختیار دانشگاه صنعت نفت قرار خواهد داد تا دانشگاه بتواند به کمک دانشجوها و اعضای هیئت علمی به جایگاه سابق خود بازگردد.

معاون وزیر در پایان سخنان خود، افزایش تولید روزانه و همچنین ناترازی گاز را از برنامه های دولت چهاردهم دانستند و گفتند: به همین منظور نیاز به همکاری و همفکری اساتید و دانشگاهیان می‌باشد.

در پایان مراسم نیز تمبر یادبود هشتاد و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه صنعت نفت توسط آقای دکتر بورد توشیح و از پوستر ویژه پروژه تاریخ شفاهی دانشگاه (دانشکده نفتی) رونمایی و توشیح گردید.

شایان ذکر است پیش از آغاز مراسم آقای دکتر بورد در جلسه‌ای با رئیس دانشگاه و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه حضور یافتند و سپس با حضور در یادمان شهدای گمنا دانشکده یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داشتند.

nred_030705 (14).jpg

nred_030705 (13).jpg

nred_030705 (15).jpg

nred_030705 (18).jpg

nred_030705 (16).jpg

nred_030705 (17).jpg

nred_030705 (19).jpg

nred_030705 (21).jpg

nred_030705 (20).jpg

nred_030705 (11).jpg

nred_030705 (12).jpg

nred_030705 (1).jpg

nred_030705 (2).jpg

nred_030705 (3).jpg

nred_030705 (4).jpg

nred_030705 (8).jpg

nred_030705 (9).jpg

nred_030705 (10).jpg

nred_030705 (6).jpg

nred_030705 (7).jpg

nred_030705 (5).jpg

Average :  1.00 |  Submitted :  1

Tags

    6.1.8.0
    V6.1.8.0