• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۷/۱۲/۰۶ 
  • تعداد بازدید : 162
selectedimage
سومین سالروز تدفین شهدای گمنام دفاع مقدس دانشكده نفت شهید تندگویان آبادان برگزار شد

اين مراسم، شب گذشته (يكشنبه مورخ 5 اسفند ماه 1397) با حضور سرلشكر پاسدار سيديحيي رحيم‌صفوي دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا، امام جمعه شهرستان آبادان، خانواده معزز شهدا، مسئولين لشكري و كشوري، اساتيد، كاركنان و دانشجويان دانشگاه صنعت نفت و با حضور پرشور آحاد مردم شهرستان آبادان و خرمشهر در سالن اجتماعات دانشكده نفت شهيد تندگويان آبادان برگزار گرديد.

در اين برنامه، «سيديحيي رحيم‌صفوي» دستيار و مشاور عالي مقام معظم رهبري به سخنراني پرداخت و نواي زيباي «حاج صادق آهنگران» گرمابخش محفل شد.

مراسم با تلاوت آياتي چند از كلام الله قرآن مجيد و پخش سرود ملي جمهوري اسلامي ايران آغاز گرديد. در ابتدا آقاي دكتر محسن متوسل رئيس دانشكده نفت شهيد تندگويان آبادان ضمن خير مقدم به همه مسئولين و مدعوين، بيان نمودند كه اين يادواره در دانشگاهي به قدمت 80 سال و در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامي برگزار مي‌گردد و در ادامه نيز ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي انقلاب اسلامي خصوصاً 30 شهيد دانشگاه صنعت نفت و شهداي سانچي، از همه دست‌اندركاران اجراي اين برنامه تشكر و از سردار رحيم‌صفوي بعنوان سرمايه گران‌بهاي انقلاب و كشور نام بردند و گفتند كه بايستي از صحبت‌هاي ايشان بهره لازم را برد.

در ادامه، سرلشكر سيديحيي رحيم‌صفوي به ايراد سخنراني پرداختند و نخست بابت سخنراني در جمع دانشجويان و خانواده محترم شهدا و ايثارگران در دانشكده نفت آبادان، شكرگزاري و از مسئولين دانشگاه صنعت نفت به خاطر برگزاري اين مراسم تشكر و همچنين ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، روز مادر و زن، ولادت امام خميني (ره) و روز مهندس را تبريك گفتند. سخنراني سردار رحيم‌صفوي به دو محور تقسيم گرديد. محور اول كه در خصوص سرزمين مقدس آبادان، خرمشهر، شلمچه، شهداي اين مناطق بود را با شعرهايي آغاز كردند و بيان داشتند كه برخي از زمان‌ها، ايام الله و برخي مكان‌ها، مبارك هستند، سرزمين مكه، مدينه، كربلا و قدس شريف مبارك هستند و اين سرزمين خوزستان، آبادان، خرمشهر و شلمچه، كربلاي ايران و سرزميني مقدس مي‌باشند چرا كه خون ده‌ها هزار از پاك‌ترين انسان‌هاي زمان ما در اين سرزمين ريخته شده، بيش از 12 عمليات بزرگ و كوچك انجام شده و چند صدهزار نيرو در اين منطقه جنگيده‌اند. بنابراين ما بايستي وفادار به مردم ايران باشيم و از انديشه، تفكر، خلق و خوي و عملكرد پيروزمندانه شهدا دفاع كنيم. در انتهاي صحبت‌هاي محور اول، به توصيف دلاوري زنان، دختران و جوانان آباداني پرداختند.

محور دوم در خصوص گام دوم انقلاب اسلامي، جوانان انقلاب و بيانيه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي (مدظله‌العالي) بودند كه بعد از راهپيمايي 22 بهمن صادر گرديد.

سردار رحيم‌‌صفوي در ادامه بيان فرمودند كه جوانان ايران اسلامي در 40 سال گذشته براي 80 سال آينده چنان امنيت آفريني كردند كه هيچ قدرتي توان حمله به ايران قدرتمند را ندارد.

رحيم صفوي گفتند گام دوم را بايستي با همكاري مسئولين، قواي سه‌گانه، ميدان دادن به جوانان و استفاده از نبوغشان براي عبور از شرايط فعلي و رسيدن به شرايط مطلوب برداريم و تمامي جوانان، اساتيد، مهندسان، دختران و پسران بايد در شكستن تحريم‌ها كمك كنند. در ادامه، استان خوزستان را يك قطب فرهنگي، كشاورزي، دفاعي و اقتصادي كشور دانستند و فرمودند كه صداميان تمام تلاش خود را كردند كه آبادان را محاصره كنند كه هم به دو طرف اروندرود تسلط داشته باشند و هم قرارداد 1975 را لغو نمايند كه جوانان غيور ايراني نگذاشتند اين اتفاق بيفتد.

در انتها ايشان خاطراتي را از جنگ تعريف نمودند و بيان كردند كه ما هرچه داريم مرهون خون شهيدان است و بايد اخلاق، عملكرد و رفتار اين شهيدان را الگوي مديريتي كشور قرار دهيم.

در ادامه، نغمه‌خوان دوران دفاع مقدس حاج صادق آهنگران به مديحه‌سرايي پرداختند. در طول مراسم كليپي در خصوص شهدا پخش و يك تئاتر توسط بهنام كاوه (نفر اول تئاتر خياباني كشور) نمايش داده شد.

در انتهاي مراسم از خانواده عزيز شهدا تجليل بعمل آمد.

پيش از شروع مراسم، سردار رحيم‌صفوي به همراه هيات همراه و ديگر مسئولين و ميهمانان با حضور در يادمان شهدا با قرائت فاتحه، ياد اين عزيزان را گرامي داشتند.



















امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0